reklama

Festiváááál!

Práca delegáta, je skvelá. Jednoducho je. Ak by niekto hovoril opak, tak to nevie robiť. Má mnoho výhod (ang. perks - benefitov). Tých nájdete vždy podstatne viac, ako nevýhod, alebo ich v konečnom dôsledku prevážia. Menovať všetky, to je na samostatný článok (ktorý určite pribudne). Samozrejme, máte lepšie a horšie dni, pracujete s ľudmi, v cudzom prostredí, pod neustálym napätím, čo sa môže pos..., kto si dnes vyvrtne koleno, komu sa nebude páčiť izba, kto si zabudne kufor na hoteli, atď. To sú však všetko maličkosti, ktoré sú súčasťou roboty a dajú sa riešiť. Horšie je to s tými, ktoré sa riešiť nedajú, ktoré Vám utekajú pomedzi prsty. Pre mňa osobne, ide hlavne o klasické letné akcie, stanovačky s partiou, cyklotúry, splavy a v poslednej dobe - festivaly.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prečo v poslednej dobe? Tých ostatných som si celkom užil, ešte počas strednej, mal som vždy skvelé prázdniny. Na biku Žilina - Námestovo, hrebeňovky po Malej Fatre, stanové tábory na Orave, pri Trstenej a veľa podobného. Väčšina z toho "nízkorozpočtové" akcie. Na festivaly počas strednej akosi nebolo... O Pohode som počúval ešte z FUNka, dlho som čakal kým budem mať dosť prostriedkov a hlavne vek, aby som sa na ňu mohol vybrať. Potom sa s festivalmi roztrhlo vrece, začali k nám chodiť kapely a DJovia, ktorí určite o Slovensku počuli prvý krát, až keď vystúpili zo súkromných lietadiel. To som už však pekne zarezával niekde na hoteli, či v lepšom prípade na pláži a koncerty mnohých sa snažil nájsť aspoň niekde ako záznam. Často krát márne. Záznamy robievali akurát ľudia na mobily, a čo si o tom budeme hovoriť :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže si viete predstaviť nadšenie niekoho, kto sa viac ako 5 rokov teší na všemožné festivaly a zistí, že jeden bude mať priamo pod nosom. Jeden z najväčších aké sa v okolí organizujú, na pláži, pod holým nebom, na veľkom pódiu, s párkami a pivom, jednoducho všetkým čo k tomu patrí. Domáce kapely, hrajúce prevažne Funanu, Reggae a Morny (také ako od Cesarie Evory, ktorá je mimochodom Kapverďanka) sa pre našinca postarajú o festival s nálepkou "World-music". Všetky povinnosti sa mi podarí naukladať tak, aby som mohol ísť večer v kľude festivalovať a dokonca sa ráno aj vyspať. Že už to nemôže byť lepšie? "Môže." Keď ráno dňa D (v mojom prípade dňa F) zistíte, že vám je pomerne nevoľno, sotva sa vykopete z postele a ešte čaká vás letecký výlet. Je vám jasné, že večer bude náročný. Po celom dni soptenia na ostrove Fogo, sa bezvládne zvalíte do postele a snažíte sa vyspať a nabrať silu, aby ste predsa len mohli ísť. 23:30 stojíte na nohách a aj keď nie ste úplne fit, rezkým krokom kráčate za tlmeným zvukom hudby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestu nám skrátil Izidor, jeden z naj taxikárov na ostrove, zaplníme korbu jeho Hiluxu a hurá na pláž. Auto zastavia niekoľko desiatok metrov od prvých stánkov. Za stenou dymu ktorá sa valí z grilov domácich, divoko blikajú svetlá a plynú k nám veselé tóny harmoník, kláves, trubiek, bubeníkov, gitaristov, spevákov a z každého rovno dvojmo. Dvoje bicie som myslím ešte na jednom pódiu nevidel... Všetci si objednávajú prvé pivko, ja to vidím na rum, predsa len treba vypáliť bacila. Všetci sa náramne veselia, tancujú bosí v piesku, hudba je skvelá, ozvučenie nečakane dobré. Akurát treba dávať pozor na malé deti, ktoré nám spia pod nohami na dekách. A Pohoda si robila starosti so škôlkou a pod... Ja sa kývem v rytme, vychutnávam atmosféru svojho vlastne prvého festivalu (keď nerátam majálesy a staromestské...), zdravím sa s pomerne veľkým počtom ľudí. Šoféri, recepční, čašníci, sprievodcovia, delegáti, manažéri, za ten mesiac sa ich celkom nazbieralo. Trošku ma mrzí, že nie som úplne fit a nepijem už šieste pivo, nie som v prvej rade pod stejdžom a nebalím tú holandsky vyzerajúcu blondínku, ktorá po mňe pokukuje, no aj tak je to skvelý zážitok.

Yannis Dimitriadis

Yannis Dimitriadis

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kreatívec, grafik, fotograf amatér, ale pre Vás to najpodstatnejšie - cestovateľ/sprievodca. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu